Διαφήμιση επιχείρησης: Πώς να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες

Διαφήμιση Επιχείρησης

Ως επιχειρηματίες, είναι βέβαιο πως καθημερινά αναρωτιέστε για το πώς θα καταφέρετε να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Ή για το πώς θα καταφέρετε να διατηρήσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας, αυξάνοντας παράλληλα τη συχνότητα των αγορών τους. Η απάντηση είναι απλή και λέγεται «διαφήμιση επιχείρησης»!

Διαφήμιση στο ίντερνετ, διαφήμιση στην τηλεόραση, sales promotion, υπαίθρια διαφήμιση κ.ο.κ.

Τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης είναι ορατά σε επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους. 

Από εκείνες που ξεκινάνε από το μηδέν, έως τους πολυεθνικούς κολοσσούς, όπως η Coca-Cola (ναι, και η Coca-Cola χρειάζεται διαφήμιση!).

Σε αυτό το άρθρο, θα αναφερθούμε στο πώς μπορεί μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση προς όφελός της.

Ποια είναι τα κόλπα μάρκετινγκ που κάνουν μια επιχείρηση να διαφέρει από τους ανταγωνιστές της;

Θα σας δώσουμε ιδέες για διαφήμιση της σελίδας σας στο Facebook.

Θα σας παρουσιάσουμε έξυπνες ιδέες για να ξεχωρίσετε μέσω της διαφήμισης και, τέλος, θα σας δώσουμε ορισμένα tips για να μπορέσετε να απαντήσετε στο ερώτημα του «Πώς να διαφημίσω την επιχείρησή μου δωρεάν».

Πώς να προωθήσω την επιχείρησή μου;

Πως να προωθήσω την επιχείρησή μου

Είναι δεδομένο πως πολλές φορές έχετε αναρωτηθεί για το πώς μπορείτε να διαφημίσετε τη δουλειά σας. Σίγουρα γνωρίζετε πόσο μεγάλη αξία έχουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προφέρετε. Αλλά με ποιους τρόπους θα μπορέσετε να τα προβάλετε προς τα έξω; 

Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με ιδέες για την αύξηση της πελατείας σας, θα σας επιστρέψει σίγουρα αποτελέσματα σχετικά με τη στοχευμένη διαφήμιση στο Facebook, την προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ αλλά και λύσεις για δωρεάν διαφήμιση της επιχείρησής σας.

Το ζωτικής σημασίας πρώτο βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσετε είναι να μπορέσετε να κατανοήσετε σε ποιο κοινό απευθύνεστε. Έχοντας αυτό ως πληροφορία, θα είστε σε θέση να επιλέξετε ποιο είδος διαφήμισης και ποιο κανάλι επικοινωνίας είναι το καταλληλότερο για σας.

Για παράδειγμα, αν το προϊόν σας απευθύνεται σε κοινό 18-24, είναι προτιμότερο να κάνετε διαφήμιση στο Instagram. Το Instagram είναι ένα μέσο με πολύ μεγαλύτερη απήχηση στους νέους, συγκριτικά με μια διαφήμιση στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

Αν αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στην τηλεόραση και το πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Instagram, θα δείτε ότι ο δεύτερος τρόπος διαφήμισης είναι σίγουρα φθηνότερος και, συνεπώς, ευκολότερος για τις περισσότερες επιχειρήσεις να τον δοκιμάσουν. Ειδικά για επιχειρήσεις με πιο περιορισμένα διαθέσιμα διαφημιστικά budget.

Πάμε λοιπόν αν δούμε ποιες είναι οι δύο μεγάλες κατηγορίες διαφημίσεων, αλλά και πως θα μπορέσετε να επιλέξετε αυτή που σας ταιριάζει καλύτερα.

Διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών στο ίντερνετ (online διαφήμιση επιχείρησης)

Διαφήμιση προϊόντων στο ίντερνετ

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προτάσεις για την αύξηση των πωλήσεων σας μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ. 

Ένα από τα πρώτα βήματα μιας επιτυχημένης ψηφιακής στρατηγική αποτελεί η δημιουργία ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα σας αποτελεί πρακτικά την ψηφιακή σας βιτρίνα. Σε αυτή μπορείτε να συμπεριλάβετε:

  • τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας,
  • χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας, και
  • τους διαθέσιμους τρόπους επικοινωνίας (τηλέφωνο, διεύθυνση, email κλπ.). 

Προσοχή όμως! Προσπαθήστε να είστε όσο πιο συνεπείς μπορείτε τόσο με τα κείμενα, όσο και με το εικαστικό περιεχόμενο που θα χρησιμοποιήσετε. Αυτά θα καθορίσουν την πρώτη εντύπωση που θα δημιουργήσουν οι πελάτες σας για εσάς.

Δημιουργώντας την ιστοσελίδα σας, είναι βέβαιο πως θα χρειαστεί να την προωθήσετε online. Πόσο κοστίζει, όμως, μια διαφήμιση στο Internet; Πώς πρέπει να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας;

Πάμε να τα δούμε αναλυτικά τα είδη ψηφιακών διαφημίσεων:

  1. Διαφήμιση στα Social Media (Facebook & Instagram)

To Facebook και το Instagram αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα. Και τα δυο μαζί συγκεντρώνουν περισσότερους από 2 εκατομμύρια χρήστες από όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Αν ξεκινάτε τώρα τη διαφήμιση της σελίδας σας, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα από τα διαφημιστικά κουπόνια που προσφέρει το Facebook για να δείτε πώς λειτουργεί στην πράξη.

Για μια σωστή διαφήμιση επιχείρησης στο Facebook θα χρειαστείτε:
  • Μια εικόνα/βίντεο ή ένα γραφιστικό στοιχείο. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό το κομμάτι του περιεχομένου, μιας και είναι αυτό που θα τραβήξει τα βλέμματα των υποψήφιων πελατών σας.
  • Ένα κείμενο ή, έστω, μια φράση που θα πλαισιώσει το δημιουργικό (φωτογραφία, βίντεο, γραφιστικό) της διαφήμισης. Θα πρέπει να σχετίζεται άμεσα με το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας, ενώ παράλληλα θα πρέπει να συνάδει και με το ύφος του brand σας.
  • Λεπτομερής στόχευση του κοινού που σας ενδιαφέρει βάσει φύλου, ηλικίας, τοποθεσίας και ενδιαφερόντων.

Πώς πληρώνετε τη διαφήμιση στο Facebook;

Υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι τρόποι για να πληρώσετε τις διαφημίσεις στο Facebook, όπως η χρήση πιστωτικής κάρτας, το PayPal, η αγορά διαφημιστικών κουπονιών και η τραπεζική κατάθεση. 

Bonus Tip: Το Facebook σας επιτρέπει να θέσετε ένα ανώτατο όριο εξόδων του λογαριασμού σας, προκειμένου να μην ξεφύγετε ποτέ πάνω από το ποσό που έχετε θέσει ως budget.

  1. Δωρεάν καταχώρηση επιχείρησης στους χάρτες της Google

Η Google, πέραν των Google Ads, προσφέρει και ένα δωρεάν εργαλείο, το οποίο ονομάζεται Google Μy Business. To Google My Business σας δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσετε την επιχείρησή σας στους δικούς της χάρτες, προσθέτοντας:

  • την πλήρη επωνυμία σας,
  • το είδος της επιχείρησης,
  • το τηλέφωνο επικοινωνίας,
  • το email επικοινωνίας,
  • την ακριβή σας διεύθυνση, και 
  • φωτογραφίες και βίντεο από τον χώρο σας – ακόμα και φωτογραφίες 360!

Επίσης, οι χρήστες μπορούν να αφήσουν κριτικές για εσάς, κριτικές στις οποίες μπορείτε να απαντήσετε και εσείς.

Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι η καταχώρηση στο Google My Business αποτελεί μια δωρεάν διαφήμιση του site σας, καθώς μπορείτε εντός της καταχώρησης να προσθέσετε τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σας, αλλά και να κάνετε τοπικές διαφημίσεις.

Τρόποι ανάπτυξης και διαφήμισης επιχείρησης μέσω του παραδοσιακού μάρκετινγκ και κόστος

Τρόποι διαφήμισης επιχείρησης

Αναλύοντας τους διαφορετικούς τρόπους διαφήμισης της επιχείρησής σας, θα ήταν παράληψη να μην αναφερθούμε στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Οι παραδοσιακοί τρόποι επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, φυλλάδια κτλ.) εξακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για πολλές επιχειρήσεις.

Μιας και οι πιο «παραδοσιακοί» τρόποι είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί για επιχειρήσεις που στοχεύουν σε μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ, ας δούμε παρακάτω ορισμένους από τους πιο δημοφιλείς τρόπους τοποθέτησης διαφημίσεων, πέρα από αυτούς που αναλύσαμε για την προώθηση στο διαδίκτυο:

  1. Διαφήμιση επιχείρησης στην τηλεόραση

Η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα διασκέδασης και ψυχαγωγίας. Για τον λόγο αυτό, η προβολή μέσω διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.

Πέρα από το κόστος δημιουργίας του διαφημιστικού spot, θα πρέπει να αγοράσετε τηλεοπτικό χρόνο. Χρόνος που, ανάλογα τη ζώνη τηλεθέασης, μπορεί να κοστίζει από 1000€ έως και 7000€ το δευτερόλεπτο.

Επιπλέον, η συνεχής δημιουργία ψυχαγωγικού περιεχομένου (τηλεοπτικά προγράμματα, σειρές, reality shows κ.α.) δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να τοποθετούν τα προϊόντα τους εντός της ροής των προγραμμάτων (βλ. παραδείγματα).

Εικόνα που περιέχει αυτοκίνητο, σταθμευμένος, άνδρας, νεαρός  Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα
Παραδείγματα διαφημίσεων

  1. Φυλλάδια και έντυπα

Τα φυλλάδια και τα περιοδικά συνεχίζουν να είναι ένας ιδιαίτερα αγαπητός τρόπος προώθησης για πολλές επιχειρήσεις. Το κόστος τους είναι μικρότερο, συγκριτικά με άλλες μεθόδους παραδοσιακής προβολής, ενώ δεν είναι πάντα κατάλληλο για όλων των ειδών τις επιχειρήσεις. 

  1. Δωρεάν καταχώρηση σε επαγγελματικούς καταλόγους

Λύσεις προώθησης μιας επιχείρησης, κυρίως σε τοπικό επίπεδο, αποτελούν και οι διάφοροι επαγγελματικοί κατάλογοι. Αυτό γίνεται μέσω της καταχώρησης των στοιχείων της επιχείρησης σε ένα κατάλογο, ο οποίος στη συνέχεια διανέμεται στους κατοίκους μιας περιοχής.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, κάθε καταχώρηση μπορεί να περιλαμβάνει το όνομα, τα στοιχεία επικοινωνίας, τα προσφερόμενα είδη και υπηρεσίες, αλλά και το σλόγκαν της επιχείρησής.

  1. Τοπικές διαφημίσεις και χορηγίες

Ένα άλλο είδος διαφήμισης, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις μικρές επιχειρήσεις, είναι οι χορηγίες σε διάφορες εκδηλώσεις, αθλητικούς αγώνες και events. Η επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από μια τέτοια ενέργεια με πολλούς τρόπους.

Αρχικά, το λογότυπο της εταιρείας θα εμφανιστεί σε όλο το προωθητικό υλικό της εκάστοτε εκδήλωσης, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην ανάδειξη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μιας, μικρομεσαίας ή μη, επιχείρησης και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας.

Εναλλακτικοί τρόποι για τη διαφήμιση της επιχείρησής σας

Εναλλακτικοί τρόποι διαφήμισης

Πέραν το πλέον διαδεδομένων μορφών προώθησης που αναλύσαμε παραπάνω, θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ορισμένες εναλλακτικές ιδέες για την προώθηση επιχειρήσεων, ορισμένες από τις οποίες θα σας βοηθήσουν στη δωρεάν διαφήμιση της επιχείρησής σας.

Ένας από αυτούς είναι η δημιουργία blog. Είτε προσφέρετε ένα προϊόν είτε μια υπηρεσία, ένα blog θα σας βοηθήσει να έρθετε πιο κοντά με το κοινό σας.

Το περιεχόμενο του blog σας θα πρέπει να σχετίζεται με το είδος της επιχείρησής σας. Θα πρέπει να προσφέρει στους αναγνώστες χρήσιμο περιεχόμενο, δίνοντας λύσεις στις απορίες τους ή στα ζητήματα που τους απασχολούν.

Ένας ακόμα τρόπος προώθησης προϊόντων, είναι η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για τη δημιουργία νέων προϊόντων. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα στον χώρο του μάρκετινγκ, όπως, για παράδειγμα, η Παυλίδης Μερέντα (Fortune Greece).

Ένας ακόμη τρόπος για να μπορέσετε να κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας, είναι η δημιουργία βίντεο στο YouTube. Μέσω του YouTube μπορείτε να δημιουργήσετε ένα κανάλι για την επιχείρησή σας, από όπου θα έχετε τη δυνατότητα να προβάλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο site με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα μετά την Google!

Και το καλύτερο από όλα: Η υπηρεσία αυτή είναι δωρεάν!

Για παράδειγμα, αν διαθέτετε ένα κατάστημα με προϊόντα φροντίδας για κατοικίδια, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα κανάλι στο YouTube στο οποίο θα παρουσιάζετε συμβουλές φροντίδας για αυτά. Θα εξηγούσατε στο κοινό σας τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας και θα δημιουργούσατε μια πιο άμεση σχέση με τους πελάτες σας (παλιούς και νέους). 

Το βασικό μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι, κατά κανόνα, θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό από τον διαθέσιμο χρόνο σας ή να δαπανήσετε μεγάλα ποσά για την παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου.

Υπάρχει τρόπος για δωρεάν διαφήμιση της επιχείρησης μου;

Δωρεάν Διαφήμιση

Αν ξεκινάτε τώρα τη δική σας επιχείρηση, τότε είναι πολύ πιθανό να μην έχετε την οικονομική άνεση να ξοδέψετε πολλά χρήματα στη διαφήμιση. Για τον λόγο αυτό, θα θέλαμε να σας προτείνουμε ορισμένους δωρεάν τρόπους διαφήμισης της επιχείρησής σας στην Ελλάδα, οι οποίοι σχετίζονται κυρίως με το διαδίκτυο.

  1. Πραγματοποιήστε συχνές αναρτήσεις στο Facebook

Έχουμε ήδη αναφέρει τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Facebook. Αν όμως δεν είστε ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια διαφήμιση ή αν δεν έχετε τους απαιτούμενους χρηματικούς πόρους, δεν θα πρέπει να αποθαρρυνθείτε.

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα στα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αναρτάτε εκεί τα νέα της επιχείρησής σας, καθώς και ενημερώσεις για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που πρόκειται να προσφέρετε.

  1. Χρησιμοποιήστε το email marketing

Παρόλο που η αποστολή ενημερωτικών email δεν είναι μια καινούρια μέθοδος, μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ορισμένους κλάδους επιχειρήσεων.

Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες εκεί έξω (π.χ. Mailchimp) που με τη δωρεάν του έκδοση σας δίνουν τη δυνατότητα αποστολής newsletters προς τους πελάτες σας. Βασική προϋπόθεση για να το κάνετε αυτό είναι η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων με τα email των πελατών σας. 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Με τη νέα νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων θα πρέπει, πέρα από το email του πελάτη σας, να εξασφαλίσετε και τη ρητή συγκατάθεση τους προκειμένου να χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρονική τους διεύθυνση για οποιονδήποτε σκοπό. 

Αφού εξασφαλίσετε τα παραπάνω, θα πρέπει στη συνέχεια να δημιουργήσετε το περιεχόμενο του newsletter. Ένα επιτυχημένο email συνήθως περιλαμβάνει:

  • έναν ελκυστικό τίτλο,
  • ένα γραφιστικό στοιχείο (εικόνα, σχέδιο κτλ.),
  • μια προσφορά ή νέα προϊόντα,
  • ένα κείμενο που θα περιγράφει την προσφορά αυτή,
  • ένα CTA (call to action που, συνήθως, αποτελεί το πάτημα ένός κουμπιού), και
  • τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

Εν κατακλείδι

Ολοκληρώνοντας την ανάλυσή μας σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, το βασικό σημείο που θα πρέπει να κρατήσετε είναι πως καμία μέθοδος δεν θα σας εξασφαλίσει «απολύτως εγγυημένα αποτελέσματα».

Πριν, λοιπόν, αποφασίσετε για το ποια από τα παραπάνω εργαλεία θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε, είναι απαραίτητο να διεξάγετε μια έρευνα/ανάλυση σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού-στόχου σας, αλλά και να καθορίσετε ποια είναι για εσάς τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Με λίγα λόγια, πριν ξεκινήσετε να δαπανήσετε έστω και ένα ευρώ στη διαφήμιση της επιχείρησής σας, θα πρέπει να δημιουργήστε μια καλά δομημένη στρατηγική μάρκετινγκ.

Καθώς όλα αυτά χρειάζονται πολύ χρόνο και ορισμένες φορές εξειδικευμένες γνώσεις, μην διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια της ομάδας μας για τη διαφήμιση της επιχείρησης σας. Η πολύχρονη εμπειρία της στην online διαφήμιση, θα σας εξασφαλίσει μια περίοπτη θέση στο μυαλό των δυνητικών πελατών σας.